2014年11月5日星期三

其實我幾似《點對點》裡的陳豪——情懷only。




















免責聲明:這一篇不是《點對點》影評。

對於《點對點》你可以提出好多質疑
1.Why一個對香港過去咁有感情的主角會被安排成回流人士?
2.Why呢個回流人士生活咁中產咁優質?
3.Why在office主動媾陳豪的女同事被設定為一個港女特質完美綜合體?
4.Why戲裡唯一能夠拆解點點圖的竟然是一個新來港大陸女子?
5.Why這一個大陸女子是如此脫俗出塵(而不是趕去買包包撲奶粉兼大肆搜購化妝品)?
6.Why港女綜合體就需要不能免俗地戴上狀似曱甴腳的假眼睫毛兼打出大殺傷力乳溝?
7.Why大陸女子由頭到尾都恍如只會在無印廣告中出現的氣質女子?(這是朋友的形容)
8.Why點點圖最初要畫在港鐵站?而家幫港鐵賣廣告咩?
9.Why回流中產要臨老先去學普通話?
10.Why要安排回流中產同大陸無印女子在緣份的天空下浪漫地遇上?
大抵你還可以提出更多質疑,但偏偏,劇情就係咁,沒有採用一個更易得本土人心的醒目安排。

真正感受,訴諸人肉
卡夫卡說,佢成世人都脫離不了一個三角形——一個由屋企和公司等幾個地點所組成的三角形。所以,懨悶。
我們,生活理應精彩過卡夫卡吧,但原來,唔好得去邊。周一至五的點對點是:屋企、公司(加一兩個不得不經過的車站商場);周六日,自己屋企、朋友屋企、一兩個不得不經過的車站商場、一兩個你偶然才會去的車站商場——即使你去埋郊外,頂晒籠,加多一點。
可以肯定,香港有些地方是你永恆都不會、或從未諗過會去的。
如果我們將自己一生到過的港九新界地方,在香港地圖上點出來,多極有個譜。
這當然沒有問題,反正現在又不是鬥去香港不同地方破甚麼紀錄(破紀錄呢啲嘢留番俾周融做吧);但真人真事,有一天我突然感到好好好好好悶,而咁啱朋友有車,願意陪我無聊,於是便開始了兩條友周圍兜的生涯——可能是某個周六午後驅車駛入屯門某個從未去過的屋邨食過茶餐;可能是某個周日入去南生圍然後出番去元朗;可能是某晚等我開夜過後駛去葵盛唔知邊度(我真的唔知係邊度)望望;可能是深夜駛去某工廠區後落車感受甚麼是沒有路人的都市;可能是駛到上環西環再落車亂行遙想香港開埠歲月;也有可能是駛去某個我講唔出名的新界村落,聽朋友追憶一段發生在該村落的媾女失敗往事……到後來,朋友冇車嘞,又夾唔到時間,我就選擇單拖選搭一些從未搭過的巴士路線,亂咁搵一個站落車,落車後再亂咁行,行到乏力就亂咁衝入一間舖頭食啲嘢,再行(但只會選擇秋冬進行,畢竟我真的會中暑)……
無論是二人同行抑或一人齋行,過程中都不含任何特定目的,也沒有懶型地試圖從中發掘甚麼生命意義;而只是想在一個自己住咗好耐、似乎好熟的地方,純粹看 / 搵一些生面口的景物。
然後發現:對於香港,我原來冇想像中咁熟。
所以《點對點》有樣嘢真的hit中了我——要認識一個地方,最好(而很多人覺得笨)的方法是:人肉地去到那地方,用肉眼去看;而不是單純透過一些別人的口述或概念,作出抽象片面唔到肉的理解。
所以,那位提出「七俠五義」概念的律師應該親身去一次暗角,人肉地感受一下「七俠五義」的忠肝義膽滋味,多謝。
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言