2010年8月22日星期日

夢是唯一的真實

呢篇嘢,我明明已經在夢裡面一早寫完的。

發過夢的你們,大抵可以明白我瞓醒過後那份惶恐,同埋失落。

搞錯!竟然翻炒《Inception》都唔睇翡翠明珠
《Inception》上咗畫近一個月,已經有大把「影評人」寫過這齣戲了,有些捧到上天,有些貶為一齣故弄玄虛的荷李活動作片(imdb投票所得的分數則有9.1,排第3位,僅次於第1位的《月黑風高》和第2位的《教父》)。
我本身好鍾意《Inception》,即使身邊non-stop地有人同我講:1.點解有錢仔咁有錢居然會搭taxi?2.有乜嘢動機令狄卡比奧呢team人走埋一齊?3.去到雪山即係第三層夢境呢已經見到導演技窮了!4.狄卡比奧同老婆嗰段情根本搵嚟搞完全唔感動囉。5.你根本就係盲目去捧呢個導演場!6.拍呢類深戲梗係要搵歐洲導演啦……
同樣的質疑和聲討,我還可以繼續列舉落去。他們似乎好想在我腦裡植入一個概念:《Inception》其實係唔掂的。
只是,我很努力的去防護自己的潛意識,不容許被別人植入一些自己不想認同的概念,而為了鞏固信念,上星期仲特登揀一個應該冇乜人睇戲的時段,睇多次《Inception》。結果——我明明以為應該冇乜人買飛啦,又或大部分人都應該去咗睇那齣甚麼翡翠明珠的(林峯坐擁好多死忠fans的啊)——依然全院滿座,而我坐的那個位,比一個月前睇的時候仲要衰,以致Ellen Page塊面全程歪埋一邊。

夢是性壓抑的解放
當然,《Inception》不是第一齣拍「夢」的電影。
太古老的我不清楚,第一套讓我觸及「夢」的肯定是《猛鬼街》。
拍血殺片起家的Wes Craven,抽取了自己孩提時發噩夢的經驗,創造了Freddy Krueger這個被活生生燒死的serial killer,在死後帶著怨念潛入別人的(綺)夢裡,繼續殺人,而殺的,主要是後生仔/女。
今天的精神分析自然不會再把佛依洛德那一套奉為聖經,但他把一切精神問題及夢的解釋都歸結是源自人類對性的壓抑,卻帶契了日後的創作人,可以大條道理地拿性來做文章。像《猛鬼街》,咁多集的主角都是處於青春期高峰的少男少女(當然,這類戲的主要觀眾也是處於青春期高峰的少男少女),對性既充滿無知、但又躍躍欲試嗰隻。結果,在戲裡對性表現得最開放和大膽的,通常都會命喪於Freddy之下;而由始至終最忍得、最堅貞的那一位(但唔代表佢唔想試),往往成為最後的倖存者。
性在這類電影裡就是死的先兆。原來,甚麼《猛鬼街》、《黑色星期五》、《月光光心慌慌》都是在苦口婆心地,勸喻青年男女不要亂搞嘢——即使片裡經常出現裸男和裸女。

在夢裡我成為富豪第二代……
把「夢」拍得更勁的是David Lynch。
2001年的《Mulholland Dr.》(後來香港推出了DVD,譯做《失憶大道》,這個譯名其實有少少誤導),便是一套無講到明係拍「夢」,但其實係拍緊「夢」的——勁嘢。
片長拍得住《Inception》的《Mulholland Dr.》,我實在不知道怎樣去形容,甚至,即使我穿晒橋,也不代表你會睇得唔再過癮——偏偏最大的問題是,就算我想穿橋都穿唔到,因為片裡頭哪些是現實哪些是夢?我都冇辦法一一講得清……
多年來,不斷有人為了這套《Mulholland Dr.》進行深度討論,David Lynch本人也經常被問及片裡層層好似真又好似假的意象,而每當面對這類情況,他總是全程保持緘默。偏偏在美版DVD裡附有一張紙,紙上面好衰唔衰地列出了10點,10點都是David Lynch給觀眾的提示,提示你在睇戲時倍加留意就可以睇得更通……我試過咁做,但可能我蠢,似乎唔多有效,感覺上好似(又)俾David Lynch玩咗鑊,但我又好甘心俾佢玩。
David Lynch不像Christopher Nolan,沒有試圖藉着Naomi Watts(《King Kong》女主角)同你解釋清楚甚麼是夢,夢有乜作用,夢又分作幾多層,事實是連電影裡的Naomi Watts,都不知道自己原來一直在發夢,藉著夢去完美化自己,藉著夢去修補現實中已經被永遠破壞了的關係,藉著夢去完成現實中永遠不能被完成的夢想……
現實裡的我們也是充滿缺陷和失落的。我決定從此不再捱夜,早啲瞓,瞓多啲,因為唔瞓,就冇得發夢。
講到近排最想發的夢,肯定是化身成富豪第二代(唔想做第一代。第一代要白手興家,好辛苦啫),跟其他第二代和洋妞港模坐住遊艇出征……大家若然見到瞓緊覺的我在笑吟吟,請千萬不要叫醒我。
但我同時好驚在夢中被植入一個概念:翡翠明珠,好睇。

(原文刊於am730)

2 則留言:

  1. 由我第一個搶先留言,歡迎加入blogger既大陣營.

    我反而對Inception既觀感一般,論經典程度亦不及導演前作The Dark Knight.

    既然你用上Mulholland Dr.來相提並論,我都覺得David Lynch技匠較出色,甚至玩埋小弟最鍾意既Ingrid Bergman作品:Persona.

    回覆刪除
  2. 嗚嗚, 比你搶左個頭位 orz
    我又要歡迎月巴啦 >口<

    回覆刪除